Partner serwisu
Biznes i przemysł

Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR

Dalej Wstecz
Data publikacji:
31-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
31-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RL

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Iberia: Cztery kolejne transatlantyki A321XLR
Fot. Airbus Media
A321XLR bardzo dobrze przyjął się w liniach lotniczych Iberia – hiszpański flagowiec planuje obsługiwać cztery kolejne trasy za pomocą wąskokadłubowego samolotu o zwiększonych zasięgach. Maszyna desygnowana została do obsługi rejsów z Madrytu do Fortalezy, Nowego Jorku, Recife i San Juan (Portoryko).

Pierwszego airbusa A321XLR miały odebrać linie lotnicze Aer Lingus, ale przez spór płacowy irlandzkiego przewoźnika z pilotami slot i bycie pierwszym odbiorcą samolotu tego typu na świecie przypadło Iberii. Hiszpański operator zaczął eksploatować maszynę na dwóch trasach transatlantyckich. A321XLR zamienił A330 w rejsach z Madrytu do Bostonu i Waszyngtonu D.C. Z kolei flagowiec z Irlandii wykorzystuje maszynę o zwiększonych osiągach do lotów między Dublinem a amerykańską stolicą, Toronto, jak i Londynem.

Wyniki finansowo-operacyjne operacji największego wariantu z rodziny A320 w Iberii muszą być bardzo dobre, albowiem hiszpańskie linie lotnicze planują dalszy wzrost liczby tras, które wykonują wąskokadłubowe airbusy o zwiększonym zasięgu. A321XLR od 13 września będzie realizował rejsy Madryt – San Juan. Początkowo samolot będzie operował do Portoryko pięć razy w tygodniu, a z biegiem czasu liczba obsługiwanych rotacji wyniesie siedem w tygodniu. 26 października maszyna o wąskim kadłubie będzie operować do Nowego Jorku-JFK, zastępując A330 na codziennych rotacjach. 13 grudnia samolot zadebiutuje w Recife, a w 19 stycznia 2025 roku w Fortalezie.

W 10. dniu kwietnia Wizz Air odbierze pierwszego A321XLR, który trafi do brytyjskiej spółki-córki i będzie realizował codzienne połączenia do Dżeddy. Dla przewoźnika będzie to jednak falstart, gdyż pierwotny odbiór maszyny był planowany na koniec marca. Potem węgierski niskokosztowiec zamierza wykorzystać ulepszoną wersję A321neo do obsługi lotów Mediolan – Abu Zabi i Londyn – Medyna. W przeciwieństwie do szerokokadłubowców, A321XLR ma znacznie niższe koszty podróży i wymaga mniejszej liczby pasażerów, aby linie lotnicze osiągnęły próg rentowności danej trasy, mimo że koszt fotelokilometra jest znacznie wyższy niż w przypadku samolotów o szerokim kadłubie.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Pasażer i linie lotnicze

Pierwszy A321XLR dla Wizz Air tuż-tuż

Mateusz Kieruzal 15 stycznia 2025

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Biznes i przemysł

Qantas: Pierwszy A321XLR na końcu produkcji

Mateusz Kieruzal 03 grudnia 2024

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Biznes i przemysł

Airbus: A321XLR wyraźnie odpowiada na potrzeby rynku

Mateusz Kieruzal 22 listopada 2024

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Pasażer i linie lotnicze

Wizz Air zmienia plany. Debiut A321XLR szybciej

Mateusz Kieruzal 11 września 2024

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Biznes i przemysł

Bezpieczeństwo airbusa A321XLR. Obawy FAA

Mateusz Kieruzal 18 maja 2024

Prezes airBaltic: Airbus A321XLR jest idealny dla lotów za ocean

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5